2017
Bir yılı daha geride bırakıyoruz. Ülkemiz başta olmak üzere tüm dünya için 2016 sıkıntılı bir yıl olarak anılacak. 2017’nin ülkemiz için toparlanma yılı olacağı görüşü hakim. Umarım insanımızın refah ve mutluluğuna katkıda bulunacak güzel gelişmelerin yaşanacağı bir yıl olur.
2016’nın başında makro ölçeğin dışında ayrıca her birimizin de kişisel bir Ajandası vardı. Hangimiz hangi hedefleri koyduk? Neredeydik, nereye vardık? Başarısız mı olduk? Öğrendik mi? Geliştik mi? Katma değer mi ürettik, yoksa verimsiz mi olduk?
Her yılın başında yeni yılı daha verimli geçirmek ve hayallerimize erişmek için neler yapmamız gerektiğine dair yazılar yazıyorum. Bu yazılar genel kurallar içerdiğinden tekrara girmeyip aşağıda linklerini veriyorum.
2015 Yılı
2016 Yılı
Milyarderlerin Yeni Yıl Hedefleri, Önerileri
Mark Zuckerberg (Facebook): Temel hedefi iş dışında yeni şeyler
öğrenmek ve gelişmek. Hedefleri arasında ayda iki kitap okumak, her gün yeni
bir insanla tanışmak var. Zuckerberg ayrıca yıl başında örneğin 500 km gibi bir
mesafe belirleyip yıl sonuna kadar bu mesafeyi koşmaya çalışıyor. detaylar için tıklayın
Elon Musk (Tesla): Elektrikli araba üretiminin duayen ismi Elon Musk
2017’de çoğunlukla işle ilgili hedefler koymuş. 2017’deki en önemli hedefi ise
Güneş Enerjisi ile Tesla sistemini entegre etmek. detaylar için tıklayın
Richard Branson (Virgin): Branson 2017 yılında kişisel bir mutluluk
mantranız olsun diyor. Yapılacaklar listeniz olsun (to-do list) ve olmayı
istediğiniz listeler oluşturun (to-be list)... detaylar için tıklayın
İlham Verici Bir Reklam
Bildiğiniz üzere Apple CEO’su Steve Jobs, Steve Wozniak ile birlikte
Apple’ı kurdu. Ancak geçimsiz karakteri yüzünden 80’lerin ortasında kurucusu
olduğu şirketten kovuldu. Kovulduğu dönemden sonraki 10 yılda Next ve Pixar
deneyimlerini yaşadı ve deyim yerindeyse olgunlaştı. Apple 97 yılında iflasın
eşiğindeyken son çare olarak Steve Jobs’a başvurmak zorunda kaldı. Jobs bu
fırsatı geri çevirmedi. İlk aşamada şirketin imajını düzeltmek için kolları
sıvadı. Tam 100 Milyon Dolarlık bir reklam kampanyası başlattı. Kampanyadaki en
önemli reklam gerçekten ilham verici.
Reklamda Einstein, Picasso, Gandhi, Edison, Chaplin, Lennon, Wright Kardeşler
ve Amelia Earthart gibi ünlülerin gerçek görüntüleri var.
Reklamdaki konuşma metni;
Delilere, uyumsuzlara,
isyankarlara. Baş belalarına. Dörtgen delikleri zorlayan yuvarlak çivilere
gelsin. Her şeyi farklı görenlere. Kuralları umursamayanlara. Statükoya hiç
saygı duymayanlara gelsin. Onların sözlerini alıntı yapar, fikirlerine karşı
çıkar, onları yüceltir, onları yerersiniz. Yapamayacağınız tek şey ise onları
görmezden gelmektir. Onlar her şeyi değiştirir. Onlar icat eder. Hayal eder.
Tedavi eder. Keşfeder. İlham verir. Yaratır. İnsan ırkını ileri taşır. Hepsini
yapmak için belki de deli olmaları gerekmiştir. Yoksa nasıl boş bir tuvale
bakıp da sanat eseri görebilirdiniz? Sessiz sedasız otururken hiç yazılmamış
bir şarkıyı nasıl dinleyebilirdiniz? Kırmızı bir gezegeni nasıl görebilir,
tekerlekli bir laboratuvara nasıl bakabilirdiniz? Biz bu insanların kullanacağı
aletleri yapıyoruz. Kimileri onlara deli dese de biz dahi diyoruz. Çünkü
dünyayı değiştirebileceğini düşünecek kadar deli olanlar, hep dünyayı
değiştirenler oldular. (1)
Anlamlı hedefler belirleyip onları gerçekleştirmenizi dilerim. Yeni yılınız kutlu olsun.
Anlamlı hedefler belirleyip onları gerçekleştirmenizi dilerim. Yeni yılınız kutlu olsun.
Kaliteli düşünün, kaliteli hissedin, kaliteli yaşayın ve marka olun.
1- Steve Jobs Olmak, Brent Schlender- Rick Tetzelli. Türkçeye çeviren Cem Özdemir. Timaş Yayınları.
Yorumlar
Yorum Gönder