2017

Bir yılı daha geride bırakıyoruz. Ülkemiz başta olmak üzere tüm dünya için 2016 sıkıntılı bir yıl olarak anılacak. 2017’nin ülkemiz için toparlanma yılı olacağı görüşü hakim. Umarım insanımızın refah ve mutluluğuna katkıda bulunacak güzel gelişmelerin yaşanacağı bir yıl olur. 

2016’nın başında makro ölçeğin dışında ayrıca her birimizin de kişisel bir Ajandası vardı. Hangimiz hangi hedefleri koyduk? Neredeydik, nereye vardık? Başarısız mı olduk? Öğrendik mi? Geliştik mi? Katma değer mi ürettik, yoksa verimsiz mi olduk? 

Her yılın başında yeni yılı daha verimli geçirmek ve hayallerimize erişmek için neler yapmamız gerektiğine dair yazılar yazıyorum. Bu yazılar genel kurallar içerdiğinden tekrara girmeyip aşağıda linklerini veriyorum.

2014 Yılı

2015 Yılı

2016 Yılı


Milyarderlerin Yeni Yıl Hedefleri, Önerileri


Mark Zuckerberg (Facebook): Temel hedefi iş dışında yeni şeyler öğrenmek ve gelişmek. Hedefleri arasında ayda iki kitap okumak, her gün yeni bir insanla tanışmak var. Zuckerberg ayrıca yıl başında örneğin 500 km gibi bir mesafe belirleyip yıl sonuna kadar bu mesafeyi koşmaya çalışıyor. detaylar için tıklayın

Elon Musk (Tesla): Elektrikli araba üretiminin duayen ismi Elon Musk 2017’de çoğunlukla işle ilgili hedefler koymuş. 2017’deki en önemli hedefi ise Güneş Enerjisi ile Tesla sistemini entegre etmek. detaylar için tıklayın

Richard Branson (Virgin): Branson 2017 yılında kişisel bir mutluluk mantranız olsun diyor. Yapılacaklar listeniz olsun (to-do list) ve olmayı istediğiniz listeler oluşturun (to-be list)... detaylar için tıklayın

Bill Gates (Microsoft): Gates yeni yıla girerken her zaman yaptığı gibi 2016 yılındaki favori kitaplarından bahsetmiş. Okumaya devam diyor. detaylar için tıklayın


İlham Verici Bir Reklam


Bildiğiniz üzere Apple CEO’su Steve Jobs, Steve Wozniak ile birlikte Apple’ı kurdu. Ancak geçimsiz karakteri yüzünden 80’lerin ortasında kurucusu olduğu şirketten kovuldu. Kovulduğu dönemden sonraki 10 yılda Next ve Pixar deneyimlerini yaşadı ve deyim yerindeyse olgunlaştı. Apple 97 yılında iflasın eşiğindeyken son çare olarak Steve Jobs’a başvurmak zorunda kaldı. Jobs bu fırsatı geri çevirmedi. İlk aşamada şirketin imajını düzeltmek için kolları sıvadı. Tam 100 Milyon Dolarlık bir reklam kampanyası başlattı. Kampanyadaki en önemli reklam gerçekten ilham verici.


Reklamda Einstein, Picasso, Gandhi, Edison, Chaplin, Lennon, Wright Kardeşler ve Amelia Earthart gibi ünlülerin gerçek görüntüleri var.

Reklamdaki konuşma metni;

Delilere, uyumsuzlara, isyankarlara. Baş belalarına. Dörtgen delikleri zorlayan yuvarlak çivilere gelsin. Her şeyi farklı görenlere. Kuralları umursamayanlara. Statükoya hiç saygı duymayanlara gelsin. Onların sözlerini alıntı yapar, fikirlerine karşı çıkar, onları yüceltir, onları yerersiniz. Yapamayacağınız tek şey ise onları görmezden gelmektir. Onlar her şeyi değiştirir. Onlar icat eder. Hayal eder. Tedavi eder. Keşfeder. İlham verir. Yaratır. İnsan ırkını ileri taşır. Hepsini yapmak için belki de deli olmaları gerekmiştir. Yoksa nasıl boş bir tuvale bakıp da sanat eseri görebilirdiniz? Sessiz sedasız otururken hiç yazılmamış bir şarkıyı nasıl dinleyebilirdiniz? Kırmızı bir gezegeni nasıl görebilir, tekerlekli bir laboratuvara nasıl bakabilirdiniz? Biz bu insanların kullanacağı aletleri yapıyoruz. Kimileri onlara deli dese de biz dahi diyoruz. Çünkü dünyayı değiştirebileceğini düşünecek kadar deli olanlar, hep dünyayı değiştirenler oldular. (1)

Anlamlı hedefler belirleyip onları gerçekleştirmenizi dilerim. Yeni yılınız kutlu olsun.

Kaliteli düşünün, kaliteli hissedin, kaliteli yaşayın ve marka olun.


1- Steve Jobs Olmak, Brent Schlender- Rick Tetzelli. Türkçeye çeviren Cem Özdemir. Timaş Yayınları.






Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Küresel Açlık ve Yoksulluk

Sesler

Geviş Getirme